top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תTal Kelbert

קורס בחינם לצילום סרטונים לעסק מהטלפון שלכם

עודכן: 8 ביוני 2020


שיעורים :


#טיפים שיעזרו לכם לצלם סרטוני וידאו טובים יותר.

#כללי הברזל לצילום וידאו.

#ציוד נלווה לשיפור האיכות.

#עמידה מול מצלמה והקראת טקסט.

#עריכה מדויקת וסאונד נקי.

#פורמטים נכונים לכל הפלטפורמות החברתיות





''בהיותך אתה עצמך, אתה מכניס משהו מופלא לעולם שלא היה בו לפני כן'' אדווין אליוט

 

שיעור 1

 


כמה טיפים לצילום וידאו ממצלמת הסמארטפון שיכולים בהחלט לגרום לכמה חברים שלכם להגיד "וואו, זה באמת צולם בסמארטפון ?"



אור– חשוב מאד מצד אחד לא להכניס הרבה מדי אור כדי לא לשרוף את התמונה ולא חושך כי אז הפריים יראה חשוך. הקפידו לא לצלם עם הפנים לשמש אלא עם הגב, אם המקום חשוך ויש לכם אפשרות להאיר אותו קצת, אנא האירו. (עדיין לא רכשתם תאורה חיצונית ואתם שוקלים זאת, ניתן לכם כמה דגשים לרכישה נכונה בשיעור 3). עד אז תנסו לתפוס את האור בזווית נכונה שלא תעשה לכם הצללות בפנים. בדרך כלל השעות המומלצות לצילום בחוץ או מאוד מוקדם בבוקר או כשעה לפני השקיעה.


זווית– בצילום אנושי (גוף או פנים) – המצולם לא חייב להיות במרכז, ניתן להזיז את המצלמה בזוויות שונות על המצולם. זה נותן פריים טוב יותר עבור הדבר שאותו תרצו להראות. לדוגמה: אם נצלם אדם שצובע קיר כדאי שנצלם את תנועת היד שלו בזמן הצביעה מאשר אותו מדבר ומסביר איך לצבוע נכון, יותר מעניין לראות תקריב תנועה ולא את האדם שמדבר.


גובה מצלמה – רצוי לצלם מגובה ראש כדי לא להראות אזורים לא מנוצלים בפריים.


קצרו את הסרטון– אם אנשים צופים בכם בווידאו יש לכם 10 שניות ראשוניות להרשים את הצופה ולגרום לו להישאר, רוב הסיכויים שהם מוסחים בהסחות המתחרות אתכם על הזמן ועל תשומת הלב שלהם: צלמו סרטון קצר ומרתק. זכרו עדיף תמיד סרטון של דקה אבל אם ממש בא לכם להגזים אז שלוש דקות זה המקסימום שלכם.


סאונד - אם לא רכשתם מיקרופון חיצוני (שאנחנו מאוד ממליצות לעשות את זה) אז תזכרו לא לדבר מרחוק כי פשוט לא ישמעו אתכם, ואל תדברו באזור שיש רוח כי היא תגנוב לכם את כל ההצגה ולא באמת ישמעו למה שיש לכם להגיד.


דאגו לרקע - שימו לב מה מצטלם מאחוריכם, לעתים דואגים למלל ושוכחים להתייחס גם לתפאורת הרקע שמאחורה. אל תצטלמו על גבי רקע קיר לבן עם שקע וכבלים שיוצאים ממנו – זה מסיח את תשומת הלב של הצופה, לא מקצועי ופשוט הורס את הסרטון. דאגו לרקע מסודר ויפה לעין או נוף נעים. (אם כבר מצלמים על קיר לבן ניתן להוסיף קצת צמחייה או כורסה לשבת עליה ).


נקו את העדשה - כן, גם את העדשה של הטלפון חייב לנקות לפני צילום. תחשבו כמה פעמים נגעתם בטלפון שלכם וכמה אבק הצטבר שם. קחו מטלית יבשה ותנקו היטב את העדשה.


רזולוציה - לבדוק בהגדרות המצלמה שאתם נמצאים על האיכות הכי גבוהה – FHD 1920*1080 . (לעיתים יש גם באיכות גבוהה יותר)


יציבות - השתמשו בחצובה/מייצב מיוחד בזמן הצילום, על מנת שהצילום יהיה יציב וימנע רעידות ותזוזות. במידה ואין חצובה בקשו ממישהו שיצלם אתכם.


פוקוס - בכל סמארטפון קיימת אופציית בחירת פיקוס, אתם יכולים להגדיר את הנקודה עליה תרצו להתפקס, בעזרת לחיצה על מסך המגע. פעולה זו תשפיע על כל הפריים ותחדד את השטח שבחרתם.




 

שיעור 2

 


אז רגע לפני שאתם לוחצים על כפתור הקלטת הוידיאו האדום במכשיר שלכם, הנה כללי ברזל שלא מומלץ לעבור עליהם!


החזיקו את המצלמה במצב מאוזן - כן, אנחנו יודעות שנוצרה מגפת צילומי וידאו בסלפי אבל מבחינה מקצועית זה לא מומלץ, מה גם שזה לא מתאים לכל הפלטפורמות. אם הקהל שלכם מתעניין בשירות או מוצר מקצועי כדאי שתצלמו לרוחב.


אל תשתמשו ב-Zoom - (לא האפליקציה) התקריב! - בניגוד למצלמות וידאו מקצועיות שגם להם יש עדשות זום אופטיות מותאמות ,כמובן שבטלפון אין אופציה כזו, אז בזום דיגיטלי לא משתמשים!!! זה הורס את איכות התמונה.


השתמשו במיקרופון חיצוני - בסרט הסאונד חשוב יותר מהתמונה!

המיקרופון במצלמות ובמכשירי הטלפון אינו איכותי מספיק.


תעשו, תעשו, תעשו!

אנחנו מבטיחות לכם שהסרט השני שלכם יהיה הרבה יותר טוב מהראשון,

והשלישי יצא טוב יותר משניהם יחד.

אין דרך טובה יותר ואין קיצורי דרך! אין מה לחשש ברגע שמבינים שהמפלצת לא כזו מפחידה

יותר קל להתמודד מול המצלמה.




 

שיעור 3

 


ציוד מקצועי יכול להיות עסק לא זול במיוחד וחברים מה שעולה זול בצילום פשוט לא שווה את הכסף.

תמיד צריך לבחור משהו באיכות אך לא יקר ובתקציב שלכם.

הנה הסבר על כל אחד מהם ואיזה מוצר אנחנו משתמשות.


מיקרופון - חייב! לא לחסוך איכות הסאונד מאוד חשובה באיכות הסרט. ישנם כמה אפשרויות

למיקרופון. יש כזה שמחברים לגוף עם כבל של כמה מטרים. יש אלחוטי שהוא קצת יקר יותר (לא לקנות את הזולים בשום אופן כיוון שהסוללה נגמרת מהר וישנן בעיות בחיבור מה שגורם לסאונד להיאבד ומגלים זאת רק בעריכה - בקיצור זורקים כסף לפח). ויש מיקרופון קבע שפשוט מתחבר למצלמה או לטלפון אבל אנחנו פחות ממליצות למרות שאם זה צילום בבית או בסטודיו אז הוא מספיק.

אנחנו משתמשות במיקרופון של חברת BOYA, ראו סקירה בסרטון. ניתן לרכוש בארץ אבל הוא כנראה נמכר בזול יותר באמזון. רק שימו לב שזה מקורי וחשוב שהכבל יהיה ארוך כמו שלנו- 6 מ'.


תאורה - כל הפנסי הלדים שמתחברים לטלפון אולי יעשו את העבודה עד רמה מסוימת אבל אם החלטתם כבר שאתם הולכים לצלם סדרת סרטונים וזה הולך להיות משהו שתשתמשו בו הרבה, אז מומלץ לקנות תאורה חיצונית כמו רינג או פנס לד על חצובה. בדרך כלל הם מגיעים עם כמה גווני אור וניתן לשנות את הגובה שלהם,

שלא כמו הפנס שיושב על המצלמה ולא תמיד יחמיא לכם.

אם כבר בחרתם לקנות רינג תעשו לעצמכם טובה, תשקיעו את ה-400₪ ותקנו רינג מקצועי, כל הצעצועים מסין שעולים ₪250- 300₪ והם בגודל של היד שלנו וזהו בהחלט בזבוז של כסף.


מוט סלפי עם חצובה ושלט - אם כבר יצרו את האפשרות לשלב בניהם אז מומלץ לרכוש אחד כזה. המחיר הוא בערך 160₪ ויותר.


מייצב גימבל לסמארטפון - בעצם זרע שהטלפון מתחבר אליו והצילום בוידאו נקי ללא תזוזות ומעברים לא חלקים. מומלץ למי שמצלם בחוץ בעיקר או מצלם אובייקט בתזוזה. המחיר הוא בערך 250₪ ויותר.


תוכנת עריכה או אפליקציה - על איכות משלמים אין עריכות חינם ברמה איכותית, לכן כדאי לרכוש תוכנת עריכה למחשב, ואם אתם מרגישים שזה כבד לכם אז יש מגוון אפליקציות שיעשו עבודה לא רעה בכלל.

אם אתם ממש מוכשרים כנסו לטיקטוק, יש שם אפשרויות עריכה שלא מביישות הרבה תוכנות עריכה ואפליקציות והוא חינמי, רק שאתם צריכים להיות ממש כשרוניים לזה.


רשימות האפליקציות המומלצות:

FilmoraGo

Adobe Premiere Rush

ActionDirector Video Editor

Youcut




 

שיעור 4

 

זקופים

אם היציבה שלכם חלשה וכנועה, הצופים יחשבו שאתם חסרי עניין ואנרגיה. הגוף חייב להעביר את הלהט שטמון בכם ואת האינטליגנציה שלכם, מבלי להיות נוקשה ורובוטי. הזדקפו תמיד, בכל עת מול המצלמה.


חייכו עם העיניים

העיניים הן רק חלק מהחיוך, אבל הן עשויות להכתיב אם החיוך אימתי או כפוי. חיוך חם ואימתי עושה פלאים להופעה כנה ובטוחה.


השתמשו בקולכם הטבעי

בעוד כמה מאיתנו מודים שהם מתאמנים מול המראה בלבצע קול הסקסי או קריין החדשות "ערב טוב ושלום רב לכם, והרי הכותרות", כדאי להיות אתם עצמכם ולדבר עם המצלמה כאילו מאחוריה נמצא חברכם הטוב ביותר. לא רק שזה טבעי יותר, זה גם מה שאנשים מצפים.


תבחרו נכון את המילים

התמקדו כיצד לספק את הסחורה. הקצב חשוב. אם אתם ממהרים יתר על המידה, זה עלול לפגום באמינות שלכם. המסר שאתם מספקים הוא כזה: מה שאני אומר לא ממש משנה. בחירת המילים שלי היא המפתח. הטקסט חייב להיות פשוט וברור, בדיקציה נכונה (אימון!). הימנעו משפת רחוב ככל שאתם יכולים.


יובש בפה

יובש הוא אויב הדיבור. נטילת הפסקת מים יכולה להיות גם דרך להתרחק מן המצלמה ולהרגיע את המתחים. שמרו על השפתיים לחות.


קחו כמה נשימות זה בחינם!

נשימה עמוקה ואיכותית משפיעה באופן דרסטי על כושר ההופעה שלנו מול המצלמה. קחו נשימות עמוקות והמשיכו לנשום בקלילות כאשר המצלמה מכוונת עליכם. אם אתם מוצאים את עצמכם נושמים או מדברים מהר מדי, הגיע הזמן להפסקה.


מה ללבוש? איך להתאפר?

תלבשו בגדים שנוחים לכם, מתאימים לגוף, למבנה וכמובן גם לאופן בו אתם רוצים להציג את עצמכם. בנוסף, רצוי להימנע מפסים, משבצות, צורות גאומטריות, צבעי נאון זוהרים. הצבעים לבן ואדום לא תמיד יוצאים טוב מול המצלמה אז תבדקו לפני שאתם מתחילים לצלם. ניתן לבחור בצבעים: ירוק, כחול, שחור (במידה), רצוי צבעים סולידיים שלא ימשכו את תשומת לב של הצופה על הדברים שיגרמו לו לא לשמוע את מה שאתם אומרים.

איפור

לנשים: איפור נכון, לא הרבה מדי, כדי לא ליצור מראה מלאכותי או דרמטי ולא למשוך את הפוקוס מהמסר. המטרה היא ליצור מראה פנים אחיד.

לגברים: יש לשים פודרה מט על הפנים, כדי למנוע הברקות במצלמה וליצור אחידות בעור.


טקסטים

אתם ממש לא חייבים לשנן טקסטים! גאונות!


חלקו לכם את הטקסט לכמה שורות וצלמו על שורה בנפרד.

הרבה יותר קל לזכור שורה מאשר פסקה שלמה. זה יחסוך לכם המון זמן ולא מעט פרצופים מוזרים שתעשו בזמן הצילום כי תנסו בכוח להיזכר מה המילה הבאה.



 

שיעור 5

 

אז אם כבר החלטתם שאתם הולכים לערוך סרט בעצמכם, הנה כמה טיפים שיכולים לעזור לכם לשפר את העריכה שלכם






שליטה בתוכנה

חשוב להכיר את כל הדרכים בתוכנת העריכה שלכם לדעת לשחק עם התמונה. לפעמים הגדלת תמונה או הקטנה, שינוי הכיוון שלה וכו', יכולים לתרום הרבה כדי ששוט יעבור חלק יותר.


המשכיות

המשכיות בין השוטים היא אלמנט חשוב מאוד בחיתוך חלק. אם אנחנו עורכים מקטעי וידאו ואין המשכיות בין הטייקים, או שאדם עמד במרכז ופתאום הוא סוטה בכמה ס''מ בודדים ימינה או שמאל שלא במכוון, הצופה יחוש משהו מוזר ואפילו לא ידע להצביע על מה זה, אבל תהיו בטוחה שזה כבר הוציא אותו מריכוז.

צריך המון תשומת לב.


כתוביות

אם אתם עורכים סרטון למדיה החברתית כדאי שהיו כתוביות. לא כולם מפעילים את הסאונד ולא כדאי שהמסר שלכם ילך לאיבוד. כתוביות עוזרות לריכוז במדובר ומתקנות כאשר מילים נבלעות או לא ברורות לאדם המאזין.

בנוסף, זהו דבר חשוב עבור אנשים שזקוקים לנגישות.


סאונד

כדאי לנקות את הסאונד מציקצוקים או נשימות ורעשי רקע מיותרים. עושים את זה בסרגל סאונד בתוכנת העריכה.

וכמובן, תוסיפו מנגינה שתוסיף לסרטון שלכם.


סרטונים ותמונות נלוות

בכדי להסביר טוב יותר את המסר מומלץ להוסיף סרטונים ותמונות שממש ממחישות את המדובר,

ניתן לקנות סרטונים מקצועיים או להשתמש בסרטונים ממאגר חינמי ברשת ולהטמיע אותם בתוך הסרטון המקורי שלכם.


למי שממש מתקשה עם העריכה, בעבור תשלום הוגן יוכל ליהנות מתבניות מוכנות מראש לסרטונים שלכם

ברמה שלא תבייש אף עורך גרפיקה.





 

שיעור 6

 

פייסבוק

פלטפורמה אידיאלית לסרטונים קצרים, אינפורמטיביים או סרטונים שמעלים חיוך בצפייה ללא סאונד. אורך סרטון מומלץ הוא בין 30-60 שניות. מומלץ לא להעלות סרטונים לפייסבוק באמצעות לינקים מיוטיוב אלא ישירות לפייסבוק.

סרטונים בפייסבוק לרוב נצפים ללא קול, יש להקפיד ש-10 השניות הראשונות של סרטוני התדמית או פרסומות הרשת שהפקנו יכילו המון ויזואליה וימשכו תשומת לב. טקסטים וגרפיקות מונפשות לרוב מושכים את העין טוב יותר.


אינסטגרם

מעולה לקטעי וידאו ויזואליים קצרים. אינסטגרם מאפשרת להעלות סרטונים באורך של עד דקה (ניתן לעלות עד 3 סרטונים לפוסט אחד). זמן סרטון מומלץ הוא כ-30 שניות. כ-70% מהסרטונים באינסטגרם מופעלים עם סאונד בניגוד לפייסבוק.

תבצעו מחקר תגיות (Hashtags) שרלוונטיות ומתאימות לעסק שלכם, כדי לזכות בחשיפה מידית.


יוטיוב

פלטפורמה טובה לסרטונים בעלי תוכן ארוך כמו: מדריכים, הדגמת מוצרים, ביקורות, וולוגים מטיולים ובידור.

אורך אידיאלי לסרטונים משתנה, נסו להבין אחרי מספר סרטונים שאתם מעלים מה זמן הצפייה הממוצע לסרטון, כך תוכלו להתאים את האורך המדויק שקהל היעד שלכם צופה.

תשקיעו בתמונות ממוזערות (Thumbnail) שימשכו את הצופים לסרטון.

יוטיוב מצוינת ליצירת תוכן מעמיק, שלא כמו פייסבוק משתמשים מגיעים ליוטיוב כדי לצפות בסרטונים. סרטונים ביוטיוב מקבלים מעורבות גבוהה יותר ככל שהם קרובים יותר ל-3 דקות זמן צפייה ממוצע. מתחת ל-2 דקות זמן צפייה ממוצע יוטיוב פחות תציע את הסרטון למשתמשים חדשים.



חשוב לזכור – התוכן הוא המלך, הקהל שלנו מזהה תוכן טוב שמביא לו ערך, אנשים מחפשים את הסרטונים האותנטיים כך הם יבטחו בעסקים שלכם.



אהבתם את התוכן שלנו? שתפו אותו לחברים שלכם! יכול להיות שהוא יעזור לאחד מהם ;)



65 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page